دریافت مجوز آژانس مسافرتی مجوز بند الف و ب آژانس مسافرتی مجوز آژانس مسافرتی، به سه نوع بند (الف)، بند (ب) و بند (پ)، تقسیم می شوند، مجوزهای بند (الف) از سازمان هواپیمایی کشوری، آژانس بند (ب) از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آژانس بند (پ) از سازمان اوقاف و حج و زیارت، اخذ می شود. مدت اعتبار مجوز بند الف، 3 ماه، بند ب، 12 ماه و بند پ، یک سال خواهد بود. مشاوره و نحوه اخذ مجوز آژانس هواپیمایی آژانس های مسافرتی، یکی از واسطه های صنعت گردشگری، محسوب می شوند که خدمات تولید کنندگان این صنعت را ارائه می دهند. این مراکز، خدمات بسیاری همچون حمل و نقل، بسته های گردشگری، خدمات مربوط به اقامتگاه و بیمه را ارائه داده و اینگونه، نه تنها از طریق فروش خدمات مربوط به صنعت گردشگری، کسب درآمد قابل توجهی می کنند، بلکه موجب رشد این صنعت در کشور نیز خواهند بود. نحوه اخذ مجوز الف سازمان هواپپیمایی کشووری به دلیل مزایای فوق، امروزه، اشخاص بسیاری، برای تاسیس آژانس مسافرتی و دریافت مجوز آن، اقدام می کنند. اخذ مجوز آژانس مسافرتی نیز مانند انواع دیگر کسب و کار، از پروسه، شرایط تاسیس و مدارک خاصی برخوردار می باشد که برای متقاضیان دریافت این مجوز، لازم است، پیش از اقدام، از نکات و موارد لازم در این زمینه، مطلع شوند. در همین راستا، در این مقاله، قصد داریم، ابتدا شرایط تاسیس و دریافت مجوز آژانس مسافرتی را بررسی نموده و در ادامه، به بیان زمان صدور و مدت اعتبار این مجوز، مدارک لازم و نحوه اخذ آن پرداخته و در انتها توضیحات لازم در مورد مجوز فروش اینترنتی بلیط و تور را ارائه نماییم. نحوه اخذ مجوز بن ب سازمانن میراث فرهنگی وو گردشگری شرایط دریافت مجوز الف و ب آژانس مسافرتی آژانس مسافرتی، به طور کلی به سه نوع بند (الف)، بند (ب) و بند (پ)، تقسیم می شوند، این تقسیم بر اساس نهاد و سازمان اخذ مجوز می باشد. بدان معنا که آژانس های بند (الف) از سازمان هواپیمایی کشوری، کسب مجوز نموده، آژانس بند (ب) از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، و آژانس بند (پ) از سازمان اوقاف و حج و زیارت، مجوز خود را اخذ می کند. لازم به ذکر است، آژانس های مسافرتی می توانند، یک، دو یا هر سه مجوزهای فوق را جهت فعالیت در آن زمینه، اخذ نمایند. شرایط تاسیس دفتر خدمات مسافرت هوایی (بند الف) شرایط تاسیس دفتر خدمات مسافرت هوایی (بند الف)، شامل موارد زیر می باشد: داشتن تابعیت ایران احراز هویت شخص حقیقی متدین بودن به دین اسلام یا سایر ادیان رسمی کشور داشتن گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر داشتن گواهی عدم سوء پیشینه کیفری داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت از آن، برای مردان داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی نداشتن اشتغال دیگر که مانع فعالیت مزبور باشد. داشتن حداقل 30 سال سن داشتن حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط با فعالیت مسافرت هوایی و صلاحیت شغلی ارائه نام، نشان دفتر و آدرس وب سایت امکان صدور مجوز تاسیس و فعالیت دفتر، برای اتباع غیر ایرانی، فقط در قالب اشخاص حقوقی، میسر می باشد. لازم به ذکر است، سایت اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی ecunion.ir، با هدف صدور مجوز، برای کسب و کارهای مجازی و پیگیری شکایت از این کسب و کارها، راه اندازی شده است. شرایط تاسیس دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی در فضای حقیقی و مجازی (بند ب) شرایط تاسیس دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی، در فضای حقیقی و مجازی (بند ب)، شامل موارد زیر می باشد: احراز هویت متقاضی تابعیت ایران یا دارا بودن مجوز اشتغال اتباع خارجی متدین بودن به دین اسلام یا سایر ادیان رسمی کشور انجام خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم برای آقایان داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارائه اسناد مالکیت یا اجاره نامه محلی، برای دفتر کار با مساحت حداقل 40 متر، با کاربری تجاری، اداری یا گردشگری کارت راهنمای گردشگری یا کارت تور لیدری، مجوز فعالیت همراهی با مسافران، در قالب تورهای گردشگری بوده که از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، صادر می گردد و نحوه دریافت و تمدید آن نیز از طریق سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گشت(سادرا) می باشد. داشتن حداقل 25 سال سن داشتن حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط با فعالیت مرتبط و صلاحیت شغلی عدم سوء پیشینه عدم اعتیاد درج فعالیت خدمات سیاحتی و جهانگردی، در فضای حقیقی و مجازی، در اساسنامه مشخص بودن نام و نشان دفتر تکمیل فرم اطلاعات مدیرعامل شخص حقوقی و مدیرفنی سپردن تضمین بانکی به مبلغ 500 میلیون ریال به عنوان تضمین حسن انجام کار نحوه اخذ مجوز بن پ سازمان حج زیارت سایت صدور مجوز های وزارت کار، سایتی است که در آن، در مورد شرایط و نحوه دریافت مجوزهای صادره، توسط معاونت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی، سازمان بهزیستی و سازمان فنی و حرفه ای کشور، اطلاع رسانی شده است. نحوه اخذ مجوز بند پ زیارتی شرایط تاسیس مرکز فعالیت خدمات زیارتی (بند پ) شرایط تاسیس مرکز فعالیت خدمات زیارتی (بند پ)، شامل موارد زیر می باشد: درج فعالیت در زمینه ثبت نام، تنظیم و انجام مسافرت های زیارتی به داخل و خارج از کشور، ذخیره مکان و هرگونه خدمات زیارتی، با رعایت قوانین و مقررات سازمان حج و زیارت، در موضوع فعالیت و اساسنامه شرکت نداشتن سمت مدیرعامل، عضو هیات مدیره، مدیر دفتر یا مدیر فنی در دفتر زیارتی دیگری متدین بودن به دین اسلام یا سایر ادیان رسمی کشور داشتن حداقل 25 سال سن داشتن حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط با فعالیت زیارتی و صلاحیت شغلی معرفی مدیر فنی زیارتی، برابر آیین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات زیارتی داشتن محل فعالیت دفتر زیارتی، با مساحت حداقل 40 متر مربع و دارای کاربری تجاری یا اداری عدم استفاده از نام و نشان غیر متعارف با فعالیت دفاتر خدمات زیارتی، برای دفتر الزام به درج خدمات زیارتی، در عنوان شرکت یا دفتر ارائه گواهی قبولی زبان عربی یا یکی از زبان های بین المللی، از مراکز آموزشی معتبر و یا مراکز آموزشی مورد تایید سازمان حج و زیارت تاییدیه اماکن از پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و پلیس نظارت بر اماکن عمومی گواهی عدم بدهی قطعی مالیاتی، از سازمان امور مالیاتی کشور گواهی عدم اعتیاد گواهی عدم سوء پیشینه کیفری تاییدیه حراست، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان حج و زیارت هم اکنون، اخذ و صدور تمامی مجوزهای راه اندازی کسب و کار، مانند آژانس مسافرتی، از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور، انجام می پذیرد. این سامانه، شرایطی را فراهم آورده تا متقاضیان بتوانند با مراجعه به این سایت، با تمامی موارد مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار خود، آشنا شوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله زیر را مطالعه نمایید. حتما بخوانید: درگاه ملی مجوزهای کشور سام g4b.ir زمان صدور و مدت اعتبار مجوز آژانس مسافرتی در بخش قبل، شرایط تاسیس آژانس مسافرتی را بررسی نمودیم. در این بخش، زمان صدور و مدت اعتبار مجوز آژانس مسافرتی را بررسی خواهیم نمود. زمان لازم برای صدور مجوز تاسیس دفتر خدمات مسافرت هوایی یا (بند الف)، از زمان تکمیل مدارک آن، 30 روز کاری بوده و مدت اعتبار آن، 3 ماه می باشد. دریافت مجوز تور گردشگری، از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک سما، انجام می گیرد. شرایط تاسیس مرکز فوق، شامل داشتن تابعیت ایرانی، تسلیم تضمین مناسب و عدم سوء پیشینه کیفری بوده و مدارک لازم برای این امر، شامل ارائه سوابق فعالیت در زمینه تور گردانی و گردشگری و استعلام از حراست می باشد. زمان لازم برای صدور مجوز دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی، در فضای حقیقی و مجازی یا همان (بند ب) نیز از زمان تکمیل مدارک آن، 7 روز کاری بوده و مدت اعتبار آن، 12 ماه می باشد و در نهایت، زمان لازم برای صدور مجوز فعالیت خدمات زیارتی، از زمان تکمیل مدارک آن، 120 روز کاری بوده و مدت اعتبار آن، 1 سال است. بیشتر بخوانید: خرید بیمه مسافرتی نجوه اخذ مجوز گردشگری سلامت سازمانن میراث فرهنگی و گردشگری ا مدارک لازم برای دریافت مجوز آژانس مسافرتی در بخش های قبل، شرایط تاسیس، زمان صدور و مدت اعتبار مجوزهای بند الف، ب و پ آژانس های مسافرتی را بیان نمودیم. از آنجا که اثبات دارا بودن شرایط فوق، مستلزم ارائه مدارک مربوط به آن می باشد، در این بخش، مدارک لازم برای دریافت مجوز آژانس مسافرتی را بررسی خواهیم نمود. مدارک لازم برای دریافت مجوز تاسیس دفتر خدمات مسافرت هوایی (بند الف) مدارک لازم برای دریافت مجوز تاسیس دفتر خدمات مسافرت هوایی (بند الف)، شامل موارد زیر می باشد: تصویر کارت ملی و تمام صفحات شناسنامه مدیر عامل تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان تصویر آخرین مدرک تحصیلی تصویر گواهی عدم سوء پیشینه کیفری تصویر گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر گواهی تعیین صلاحیت عمومی و شخصی نحوه دریافت مجوز هتل و مهمان پذیر، از طریق درگاه ملی مجوزهای کسب و کار و با انتخاب گزینه صدور مجوز بوده و ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری مدیر، اسناد مربوط به مالکیت زمین یا اجاره نامه و پرداخت هزینه ابطال تمبر مالیاتی، نیز از مهم ترین شرایط تاسیس و مدارک لازم برای دریافت این مجوز می باشد. مدارک لازم برای دریافت مجوز دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی در فضای حقیقی و مجازی (بند ب) مدارک لازم برای دریافت مجوز دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی، در فضای حقیقی و مجازی (بند ب)، شامل موارد زیر می باشد: کارت نظام وظیفه یا معافیت برای مردان مدرک تحصیلی کارشناسی شخص حقیقی و مدیرفنی تصویر سند مالکیت یا اجاره نامه محل تکمیل فرم عدم اشتغال، برای شخص حقیقی و مدیرفنی گواهی عدم سوء پیشینه، برای شخص حقیقی و مدیرفنی گواهی عدم اعتیاد، برای شخص حقیقی و مدیرفنی تصویر اساسنامه، آگهی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت، برای اشخاص حقوقی فرم تکمیل شده اطلاعات مدیرعامل شخص حقوقی و مدیرفنی ضمانت بانکی نحوه اخذ مجوز کارگو بار هوایی برای اخذ مجوز آژانس مسافرتی، به عنوان شخص حقوقی، می بایست به ثبت شرکت، اقدام نمود. ثبت شرکت، به انجام روال قانونی ثبت، در مرجع ثبت شرکت ها، از سوی موسسین و تشکیل دهندگان شرکت، گفته می شود. مدارک لازم برای دریافت مجوز فعالیت خدمات زیارتی (بند پ) مدارک لازم برای دریافت مجوز فعالیت خدمات زیارتی (بند پ)، شامل موارد زیر می باشد: تصویر کارت نظام وظیفه یا معافیت ویژه آقایان تصویر مدرک تحصیلی تصویر مدارک ایثارگری یا وابسته سند مالکیت یا اجاره نامه تصویر آگهی تاسیس، اساسنامه شرکت و تغییرات آن تعهدنامه عدم اشتغال ارائه سند مالکیت یا اجاره نامه، با کدرهگیری آگهی روزنامه رسمی موید انطباق محل فعالیت با نشانی مکان دفتر، برای اشخاص حقوقی نمونه سربرگ نامه های دفتر، با ذکر نام، نشانی ، شماره تلفن و نمابر و عنوان فعالیت زیارتی سوابق زیارتی متقاضی، بر اساس سوابق ثبتی، در سامانه جامع کارگزاران زیارتی آدرس دقیق شرکت، به همراه کدپستی، شماره تلفن، پست الکترونیکی و دورنگار، جهت انجام مکاتبات گواهی قبولی زبان عربی یا یکی از زبانهای بینالمللی، از مراکز آموزشی معتبر ارائه سفته یا ضمانت نامه بانکی، برابر آیین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات زیارتی ارائه تضمین حسن انجام کار آدرس محل سکونت تاییدیه اماکن از پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و پلیس نظارت بر اماکن عمومی گواهی عدم بدهی قطعی، از سازمان امور مالیاتی کشور گواهی عدم اعتیاد گواهی عدم سوء پیشینه مسئول شبکه سامانه جامع خدمات اشتغال کشور samka.mcls.gov.ir، با هدف ارائه خدمات الکترونیکی، در زمینه اشتغال، ایجاد شده است. از جمله امکانات این سامانه، اخذ تسهیلات و جست و جوی شغل و کاریابی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، مقاله زیر را مطالعه نمایید. بیشتر بخوانید: سامانه جامع خدمات اشتغال کشور samka.mcls.gov.ir نحوه دریافت مجوز آژانس مسافرتی از سایت درگاه ملی مجوز ها هم اکنون، درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، تنها مرجعی می باشد که می توان، اطلاعات و آگاهی لازم را در مورد تمامی کسب و کارهای موجود در کشور، زمان صدور، مدت زمان اعتبار مجوز، هزینه لازم برای دریافت مجوز، مدارک، شرایط، مجوزهای پیش نیاز و استعلامات لازم کسب نمود. این سامانه، با شفاف سازی مسیر دریافت مجوز تمامی کسب و کارها، در جهت تسهیل صدور جواز تاسيس بر آمده است. دریافت جواز کسب نانوایی از طریق سایت ایرانیان اصناف و با دارا بودن شرایط تاسیس از جمله آقابودن، داشتن حداقل 25 سال سن، دارا بودن تابعیت ایران، عدم سوء پیشنه کیفری و اعتیاد به مواد مخدر امکان پذیر بوده؛ مدارک لازم برای این امر نیز شامل گواهی سلامت، گواهی صلاحيت فنی در حوزه نانوايی و فیش پرداخت بانکی می باشد. برای دریافت مجوز آژانس مسافرتی، از طریق درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، به آدرس اینترنتی g4b.ir، مراجعه نمایید. پس از ورود به سایت، بخش خدمات را انتخاب کنید. نحوه دریافت مجوز الف ب پ گردشگری سلامت کارگو آژانس مسافرتی در مرحله بعد از مراحل نحوه دریافت مجوز آژانس مسافرتی نیز می بایست، از بخش خدمات، روی شاخه گردشگری، کلیک نمایید. شرایط تاسیس و اخذ مجوز آژانس مسافرتی در این مرحله از نحوه دریافت مجوز آژانس مسافرتی، در شاخه گردشگری، زیر شاخه آژانس مسافرتی را انتخاب کنید. شرایط دریافت پروانه کسب آژانس مسافرتی سایت ایران اصناف، سایت ثبت نام پروانه کسب و دریافت جواز اینترنتی می باشد. برای ثبت نام پروانه کسب، باید ابتدا به درگاه ملی مجوزهای کشور، مراجعه نموده و پس از اخذ کد پیگیری، به سامانه ایران اصناف، رفته و با وارد کردن کد اخذ شده، ثبت نام را انجام داد. در مرحله بعد از نحوه دریافت مجوز آژانس مسافرتی، زیر شاخه های آژانس مسافرتی، مشاهده خواهد شد. لازم است، در صفحه پیش رو، کسب و کار مد نظر خود را انتخاب نمایید. نحوه تاسیس مجوز بند الف آژانس مسافرتی ما در این مرحله از مراحل نحوه دریافت مجوز آژانس مسافرتی، اخذ مجوز آژانس بند الف را آموزش خواهیم داد. بدین منظور، روی صدور مجوز، کلیک نمایید. در گام بعد از نحوه دریافت مجوز آژانس مسافرتی، لازم است، مشخص نمایید به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی، قصد دریافت مجوز را دارید. شرایط و نحوه تاسیس آژانس مسافرتی در این مرحله از مراحل نحوه دریافت مجوز آژانس مسافرتی، وارد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خواهید شد که لازم است، در این سامانه، احراز هویت نمایید. در مرحله بعد از نحوه دریافت مجوز آژانس مسافرتی، مجددا بر روی صدور مجوز، کلیک نمایید و در انتهای صفحه نیز درخواست صدور مجوز را انتخاب کنید. سامانه جستجوی شغل shoghl.mcls.gov.ir، با هدف کاهش هزینه های جستجوی شغل، بهبود و انسجام در عملکرد کاریابی ها و در نهایت افزایش اشتغال، راه اندازی شده است. پس از کلیک روی گزینه درخواست صدور مجوز، صفحه زیر شامل نام کاربری و گذرواژه شما، نمایش داده خواهد شد. شرایط تاسیس مجوز بند الف سازمان هواپیمایی کشوری همانطور که در بخش های قبلی بیان نمودیم، مجوز آژانس مسافرتی نوع الف از سازمان هواپیمایی کشور، اخذ می شود؛ فلذا در این مرحله از مراحل نحوه دریافت مجوز آژانس مسافرتی، وارد سامانه سازمان هواپیمایی کشور خواهید شد که لازم است، نام کاربری و رمز عبور اخذ شده در مرحله قبل را وارد نمایید. در گام بعدی از نحوه دریافت مجوز آژانس مسافرتی، وارد کارتابل شخصی خود خواهید شد، در این صفحه، درخواست شده از سازمان هواپیمایی کشور، نمایش داده خواهد شد. در کارتابل می توانید، فرایند و آخرین تغییرات اخذ مجوز آژانس مسافرتی را مشاهده نمایید. سامانه صدور جواز تاسیس stsm.ir، تحت نظر وزارت معدن، صنعت و تجارت فعالیت می کند. برای درخواست و پیگیری جواز تاسیس در این سامانه، می بایست، بر روی گزینه بهین یاب کلیک کرده و در مرحله بعد، از طریق بخش های صدور جواز تاسیس صنعتی و یا اعلام پیشرفت پروژه ها اقدام نمود. بیشتر بخوانید: سامانه صدور جواز تاسیس stsm.ir نحوه اخذ مجوز فروش اینترنتی بلیط و تور از دیگر مجوزهای قابل اخذ از زیر شاخه آژانس مسافرتی، مجوز فروش اینترنتی بلیط و تور می باشد. با کلیک روی این بخش، می توانید شرایط تاسیس، مدارک، زمان صدور و مدت اعتبار این مجوز را مشاهده نمایید. زمان لازم برای صدور این مجوز از زمان تکمیل مدارک آن 7 روز کاری بوده و و مدت اعتبار آن 12 ماه خواهد بود. شرایط تاسیس واخذ مجوز فروش اینترنتی بلیط و تور شرایط تاسیس مرکز فروش اینترنتی بلیط و تور، شامل موارد زیر می باشد: داشتن تابعیت ایرانی احراز هویت شخص متقاضی داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت برای آقایان درج موضوع مجوز در اساسنامه شرکت داشتن سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی دفتر کار با اقامتگاه قانونی متقاضی معرفی آدرس دقیق مکان فعالیت یا ارائه خدمات و شماره تماس ارائه تضمین بانکی ارائه تعهدنامه رسمی بابت حسن انجام کار تهیه خلاصه برنامه اجرایی طرح پیشنهادی ارائه نشان تجاری در صورت وجود ارائه نام پایگاه اینترنتی و مدارک ثبتی آن در خصوص کسب و کارهای مجازی سامانه جامع ثبت شرکت ها به آدرس irsherkat.ssaa.ir ، امکانات متعددی را در رابطه با شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری از جمله تاسیس و ثبت شخصیت حقوقی، در اختیار متقاضیان قرار می دهد. مدارک لازم برای دریافت مجوز فروش اینترنتی بلیط و تور مدارک لازم برای دریافت مجوز فروش اینترنتی بلیط و تور، شامل موارد زیر می باشد: کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم یا پزشکی با گواهی اشتغال به تحصیل سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی دفتر کار با اقامتگاه قانونی متقاضی ضمانت نامه بانکی حسن انجام کار، به مبلغ پانصد میلیون ریال تعهد نامه رسمی بابت حسن انجام کار خلاصه طرح اجرایی نشان تجاری در صورت وجود نام پایگاه اینترنتی و مدارک ثبتی آن، در خصوص کسب و کارهای مجازی تاسیس شرکت، به منظور راه اندازی آژانس مسافرتی، به صورت اینترنتی، از طریق سایت جامع ثبت شرکت ها یا به صورت حضوری و با مراجعه به اداره ثبت شرکت ها، امکان پذیر می باشد. مراحل و شرایط تشکیل شرکت سهامی، تنظیم شرکت نامه، اساس نامه و تادیه تمام سرمایه شرکت است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله زیر را مطالعه نمایید. در ادامه بخوانید: تاسیس شرکت برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مجوز آژانس مسافرتی در کانال حقوق تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مجوز آژانس مسافرتی پاسخ دهند. سوالات متداول 1- مجوز آژانس مسافرتی چند نوع می باشد؟ مجوز آژانس مسافرتی به سه نوع بند الف بند ب و بند پ تقسیم می شوند برای کسب اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید. 2- مدت اعتبار مجوز آژانس مسافرتی چقدر می باشد؟ مدت اعتبار مجوز بند الف 3 ماه بند ب 12 ماه و بند پ یک سال خواهد بود برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید. 3- مدارک لازم برای دریافت مجوز آژانس مسافرتی چیست؟ مدارک لازم برای دریافت مجوز آژانس مسافرتی شامل گواهی عدم سوء پیشینه و اعتیاد می باشد برای دریافت جزئیات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر از استعلام تمامی مجوزهای آژانس های مسافرتی به نوار اصلی همین سایت تشریف ببرید و در منوی آژانس ما... لیست تمامی مجوزهای صادر شده را با جزییات مشاهده فرمایید مشاوره و نحوه اخذ مجوز های آژانس های هواپیمایی
شهر قدیمی باکو نوروز 1404 شهر قدیمی باکو در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و مکانی است که ساختمان به طرز چشمگیری با بقیه شهرهای مدرن متفاوت است. قدمت شهر قدیمی به قرن ششم برمی گردد و به شما درک درستی از فرهنگ فرهنگی جذاب زرتشتیان ، صفویان و روس ها در این منطقه می دهد. بازدید از شهر قدیمی یکی از مهمترین کارهایی است که می توان در آن انجام داد. در باکو و در زیر سه چیز وجود دارد که نباید هنگام سفر در باکو ، آذربایجان تماشا کنید. از کاخ قرون وسطی در باکو بازدید کنید کاخ شیروانشاه در بالاترین سطح شهر قدیمی در بالای دریای خزر ، در یکی از پرجمعیت ترین مناطق واقع شده است. بسته به میزان تناسب اندام شما تا کاخ قرون وسطایی از ورودی اصلی شهر قدیمی به نام دروازه های شمخی ، پیاده روی حدود 10 دقیقه طول می کشد. هزینه بلیط ورودی 10 AZN قیمت دارد. تور باکو آذربایجان نوروز 1404 ساختمانهای مجموعه در سه حیاط که 5.6 متر بالاتر از یکدیگر و در طبقات مختلف ساخته شده اند ، جمع شده اند. از آنجا که این کاخ در زمین های ناهموار ساخته شده است ، از نظر معماری طراحی خاصی ندارد. متأسفانه، پس از حمله روسیه در 10 فوریه 1828 ، کاخ شیروانشاه به مقر ارتش روسیه تبدیل شد و سایر سازه های کاخ سوخته و آسیب دیدند. متأسفانه ، تمام ابزارهای طلایی ، تخت و موزاییک سقفی از کاخ به سرقت رفته است. مجموعه کاخ شیروانشاه قبل از رای گیری مقامات جمهوری شوروی در سال 1960 برای شناسایی کاخ به عنوان یک بنای تاریخی مهم ، در سال 1954 به یک ذخیرهگاه تاریخی و معماری دولتی تبدیل شد. از بالای برج برج میانه شهر قدیمی را ببینید برج دوشیزه یک برج استوانه ای عظیم است که در سواحل دریای خزر ساخته شده است. دوشیزه باکو اکنون یکی از اصلی ترین نمادهای باکو است که نباید هنگام بازدید از شهر آن را از دست داد. قطر برج در طبقه اول 5/16 متر و ضخامت (عرض) دیوارهای طبقه اول به 5 متر چشمگیر می رسد. قسمت داخلی برج به 8 طبقه تقسیم شده و هر طبقه از سنگ اره ساخته شده و با سقف گنبدی شکل پوشانده شده است. در وسط این سقف های سنگی سوراخ های مدور وجود دارد و سوراخ ها به طور عمدی در راستای خط عمودی قرار گرفته اند. بنابراین ، اگر از سوراخ مدور در وسط سقف طبقه VIII نگاه کنید ، می توانید کف طبقه اول را ببینید. تنها ورودی قلعه یک درگاه قوسی در ضلع غربی است که 2 متر بالاتر از سطح قبلی و 1.10 متر عرض دارد. ارتفاع طبقه اول برج 3 متر و ارتفاع طبقات دیگر به طور متوسط 2.5 متر است. ارتباط بین طبقات توسط پله های ساخته شده در داخل دیوار جنوب شرقی قلعه حفظ می شود. جالب اینجاست که اتصال بین طبقه اول و طبقه دوم فقط از طریق نردبان یا طناب متصل از طریق یک سوراخ دایره ای شکل در سقف امکان پذیر است. تور باکو نوروز 1404 همچنین لازم به ذکر است که دروازه قلعه ، در گذشته ، از چند طبقه تشکیل شده بود. این بقایای ساختمانی در سقف قوس دار درگاه که تا عرض دیواره قلعه (5 متر) است ، گواه است. علاوه بر این ، چندین چاه در گذشته در ورودی وجود داشت. اگر از برج دوشیزه بالا بروید یکی از بهترین مناظرپانوراما از شهر قدیمی باکو را مشاهده خواهید کرد. رستوران های سنتی شهر قدیمی شکی نیست که İcharishar بیشترین بازدید را در آذربایجان برای مسافران و مردم محلی دارد. در هر گوشه ، شما می توانید رستوران های سنتی ، کباب پخت ، پخت نان تندر و بسیاری دیگر از غذاهای سنتی آذربایجان را ببینید. تور آفری باکو نوروز 1404 بیشتر غذاهای سنتی آذربایجان از گوشت بره یا گوشت گاو تهیه می شود. هنوز هم نمی توانید در شهر قدیم رستوران وگان پیدا کنید ، با این حال برخی از آنها در منطقه مرکز شهر واقع شده اند. اگر در منطقه هستید ، باید شاه پلوف معروف را امتحان کنید. غذای پلو از قرن پانزدهم در شرق پادشاه وعده های غذایی نامیده می شود. این غذا از با ارزش ترین غذاها بود. مردم شرقی در عروسی ها ، هنگام تعطیلات بزرگ وقتی عزیزترین مهمان ها می آیند ، ماهی پلو می گذارند. ترک ترک باکو بدون امتحان کردن شاخص ترین ظرف ، شاه پلوف ، تقریباً جنایت آمیز خواهد بود.
راهنمای سوار شدنن هواپیما فرودگاه معرفی اننواع ترمینال های فرودگاه مهرآباد یکی از متداولترین راههای سفر استفاده از هواپیما است. سرویسهای حملونقل هوایی علاوه بر سرعت، میتوانند تعداد زیادی مسافر را جابهجا کرده و باعث صرفهجویی در وقت و هزینه مسافران شوند. در خصوص سوار شدن به هواپیما نکاتی را باید رعایت کرد که دانستن آن مخصوصاً برای افرادی که تاکنون تجربه پرواز در سفرها را نداشتهاند، امری ضروری است. در این مقاله از مجله پا به پا24 به سراغ مراحل سوار شدن به هواپیما در داخل فرودگاه رفتهایم و تلاش کردهایم تا همه نکات مربوط به این کار را بررسی کنیم. قبل از رفتن به فرودگاه چه مدارکی را آماده کنیم؟ پروازها به دو دسته کلی پروازهای داخلی و خارجی تقسیمبندی میشوند. در پروازهای خارجی لازم است تا علاوه بر مدارک معمول، پاسپورت، ویزا و فیش پرداخت عوارض خروج از کشور خود را نیز به همراه داشته باشید، ولی در پروازهای داخلی نیازی به این مدارک نیست. بهطورکلی پیش از رفتن به فرودگاه مدارک لازم از جمله کارت ملی، شناسنامه و بلیط را آماده کرده و در محلی امن، همراه خود داشته باشید. توجه داشته باشید که برای استفاده از پروازهای خارجی همراه داشتن پاسپورت و مدارک ذکر شده ضروری است. در دوران کرونا نیز همراه داشتن کارت واکسن دیجیتال و تست منفی PCR (باتوجهبه قوانین جاری کشور مقصد) توصیه میشود. شماره پرواز چیست؟ یکی از اصلیترین اطلاعاتی که برای سوار شدن به هواپیما به دانستن آن احتیاج دارید، شماره پرواز است. شماره پرواز در کنار تاریخ و زمان حرکت را حتماً بهخاطر سپرده تا در فرودگاه سردرگم نشوید. شماره پرواز به معنی این است که شما باید کدام هواپیما را سوار شوید. حتماً میدانید که فرودگاههای دنیا همواره در حال فعالیت بوده و ممکن است در هر ساعت چندین پرواز به مقاصد گوناگون و مقاصد تکراری داشته باشند. در نتیجه شما با دانستن شماره پرواز از اینکه باید سوار کدام هواپیما شوید مطلع خواهید شد. چطور به فرودگاه برویم بدون شک راههای زیادی برای رفتن به فرودگاه میشناسید. اینکه شما در چه شهری ساکن هستید و به چه امکاناتی دسترسی دارید نیز در این مسئله دخیل است. بهطورکلی برای رسیدن به فرودگاه میتوانید از وسایل حملونقل عمومی مثل تاکسی، اتوبوس یا مترو استفاده کنید. البته توجه داشته باشید درصورتیکه میزان بار زیادی دارید، تاکسی یا آژانس را انتخاب کرده تا در مسیر رسیدن به فرودگاه دچار مشکل نشوید. یکی دیگر از روشهای رسیدن به فرودگاه استفاده از خودروی شخصی است. تمام فرودگاههای دنیا پارکینگ خودرو ویژه مسافران وجود دارد. البته توجه داشته باشید که این پارکینگها رایگان نبوده و معمولاً هزینهای منطقی را بهازای حضور خودرو در پارکینگ دریافت میکنند. برای مثال فرض کنید که قصد دارید سفری یکهفتهای داشته باشید، اگر فرودگاه خارج از شهر باشد احتمالاً هزینه پارکینگ فرودگاه از هزینه آژانس برای رسیدن به آن ارزانتر خواهد بود. پس باتوجهبه مدت سفر، میزان بار و همچنین راحتی خودتان بهترین تصمیم را برای انتخاب وسیله نقلیه بگیرید. یکی دیگر از نکات مهم قبل از حضور در فرودگاه درنظرگرفتن زمان پرواز است. چند ساعت قبل از آن به فرودگاه بروید تا بتوانید با آرامش خیال تمام مراحل موردنیاز برای سوار شدن به هواپیما را انجام دهید. توصیه میشود در پروازهای داخلی یک ساعت و نیم و در پروازهای خارجی سه ساعت زودتر در فرودگاه حاضر باشید. بهتر است علاوه بر تاریخ و ساعت پرواز، اطلاعات دیگری مثل شماره پرواز و نام شرکت هواپیمایی و مقصد را نیز بهخاطر سپرده تا در فرودگاه دچار سردرگمی نشوید. پیشنهاد مجله پا به پا : چند ساعت قبل پرواز فرودگاه باشیم راهنمای سوار شدن به هواپیما در پروازهای داخلی در پروازهای داخلی نیازی به بررسی و اعتبارسنجی پاسپورت وجود نداشته و در نتیجه مراحل با سرعت بیشتری پیش میروند. ورود به بازرسی اولیه در بدو ورود به سالن فرودگاه تمام بار و خود مسافر مورد بازرسی قرار میگیرند. برای بازرسی بار از دستگاههای ایکس ری استفاده میشود، به این معنی که شما در بدو ورود باید تمام بارها و کیفهای دستی خود را از داخل دستگاه ایکس ری عبور داده تا محتویات درون آن بررسی شود. مسافران زن و مرد نیز بهصورت جداگانه از گیتهای مخصوص عبور کرده و بعد از بازرسی بدنی میتوانند بارهای خود را برداشته و وارد سالن فرودگاه شوند. اگر وسایل غیرمجاز را همراه خود داشته باشید بوقهای گیت به صدا درآمده و دچار مشکل خواهید شد. توجه داشته باشید که ورود بعضی از اشیا به فرودگاه و داخل هواپیما به طور کامل ممنوع است. یعنی اگر وسایل اینچنینی مثل چاقو، اسلحه و … را در چمدان خود داشته باشید با برخورد قضایی روبرو خواهید شد. از طرفی ورود برخی از وسایل به فرودگاه آزاد است، اما امکان بردن آن به داخل هواپیما وجود ندارد. در نتیجه باید این وسایل را درون چمدان گذاشته و آن را در قسمت بار هواپیما حمل کنید. برای مثال میتوان گفت که فقط میتوانید مقدار کمی لوازم آرایشی را وارد هواپیما کنید و اگر کیف لوازم آرایشی بزرگی دارید باید آن را درون چمدان قرار دهید. گیت امنیت فرودگاه به چه چیزهایی حساس است؟ این گیتها بهطورکلی روی فلزها حساس هستند. توجه داشته باشید که پیش از رد شدن از آن حتماً کلید، ساعت، سکه و دیگر وسایل فلزی خود را درآورده تا بتوانید بهسهولت از گیت امنیتی عبور کنید. خانمها نیز بهتر است جواهرات غیرضروری خود را همراه نداشته باشند تا در عبور از گیت دچار مشکل نشوند. در نتیجه فراموش نکنید که بهتر است همه وسایل فلزی خود را تا انتهای سفر در چمدان قرار داده تا در عبور از گیتها به مشکل خاصی برخورد نکنید. یکی دیگر از نکات مهم در بازرسیهای فرودگاه انتخاب کفش مناسب است. در اغلب اوقات مسافری که پوتین پوشیده است، مجبور است کفش خود را درآورده و سپس از بخش بازرسی عبور کند. در نتیجه کفش مناسب و راحتی را برای سوار شدن به هواپیما انتخاب کنید. پیشنهاد مجله پا به پا : این هفت کار را در بخش بازرسی بدنی فرودگاه انجام ندهید! ورود به سالن فرودگاه پس از ورود به سالن فرودگاه به دنبال مانیتورهای بزرگی که اطلاعات پروازها در آن نمایش داده میشود بگردید. روی این مانیتورها شماره پرواز، مقصد و ساعت حرکت هواپیماها درج شده است. اگر پرواز شما با تأخیر مواجه شده باشد و یا احیاناً لغو شده باشد میتوانید این اطلاعات را روی مانیتور ببینید. یکی از اصلیترین راههای کسب اطلاعات در فرودگاهها همین مانیتورها هستند. در کنار این مانیتورها میتوانید از باجه اطلاعات سالن و همچنین صدای گوینده اطلاعات که در سالن پخش میشود نیز استفاده کنید. پس از حصول اطمینان از پرواز خود میتوانید در سالن فرودگاه بنشینید و منتظر باشید تا اطلاعات شماره پرواز شما را خوانده و اعلام کند که برای دریافت کارت پرواز به گیت چک این ایرلاین بروید. چک این ایرلاین (Airline Check-in) گفتیم که پس از ورود به سالن فرودگاه باید منتظر بازشدن گیت ایرلاین مربوطه برای دریافت کارت پرواز باشید. پس از اعلام شماره پرواز توسط گوینده اطلاعات سالن، میتوانید به گیت ایرلاین خود مراجعه کرده و با نشاندادن بلیط و مدارک شناسایی کارت پرواز خود را دریافت کنید. کارت پرواز نشاندهنده شماره صندلی شما در داخل هواپیما است. توجه داشته باشید که با پیشرفت سیستمهای اطلاعاتی ایرلاینها لزومی بههمراهداشتن پرینت کاغذی بلیط نیست و همراه داشتن فایل بلیط کافی است. توجه داشته باشید که میتوانید از مأمور صدور کارت پرواز بخواهید صندلی کنار پنجره را به شما داده یا اگر بلندقد هستید بخواهید که صندلی کنار ورودی را به شما بدهد تا فضای بیشتری برای نشستن داشته باشید. در این مرحله همزمان بارهای خود را نیز به کانتر ایرلاین تحویل داده و آنها برای قرارگرفتن در قسمت بار هواپیما آماده میشوند. مسافران باید باتوجهبه میزان بار مجاز که توسط ایرلاین اعلام میشود، اقدام به حمل بار کرده و همچنین میتوانند قسمت کوچکی از وسایل خود را نیز (در صورت عدم مغایرت با قوانین) به داخل هواپیما ببرند. پس از تحویل بار، برچسبهایی با نام مسافر و شماره پرواز و مقصد به چمدانها زده میشود تا مشکلی در ارسال چمدانها به وجود نیاید. قسمت دیگری از برچسب نیز روی کارت پرواز چسبیده شده و این قسمت نزد مسافر باقی میماند تا پس از رسیدن به مقصد بتواند بهراحتی چمدانهای خود را تحویل بگیرد. اگر به هر دلیلی چمدان مسافر در راه گم شود تنها با استفاده از این برچسبها میتوان صحت ادعای مسافر را تأیید کرد، در نتیجه این برچسب و قسمت انتهایی کار پرواز را تا انتهای سفر همراه خود داشته باشید. اطلاعات روی کارت پرواز دانستیم که پس از تحویل بار و چک شدن بلیط مسافران برای آنها کارت پرواز صادر میشود. کارت پرواز در واقع مجوز ورود شما به هواپیما است. در کارت پرواز علاوه بر مقصد، شماره پرواز، ساعت و زمان حرکت اطلاعات مهم جدیدی نیز درج شده است. یکی از این اطلاعات شماره صندلی است. شماره صندلی نشان دهنده جایگاه شما در داخل هواپیما است. این شمارهها معمولاً ترکیبی از حروف و اعداد هستند. پس از ورود به هواپیما میتوانید از مهمانداران برای پیداکردن شماره صندلی خود کمک گرفته و با خیال راحت منتظر شروع پرواز خود باشید. ورود به سالن انتظار پس از دریافت کارت پرواز باید وارد سالن انتظار شوید. سالن انتظار فرودگاه معمولاً با تابلوهای راهنمای بزرگی مشخص شدهاند. در این مرحله نیز یک بازرسی بدنی و بررسی وسایلی که وارد هواپیما میکنید وجود دارد. در این مرحله نیز شما مجاز به واردکردن برخی از اقلام به درون هواپیما نیستید، برای مثال نمیتوانید مایعات بیش از ۱۰۰ میلیلیتر را وارد هواپیما کنید. پس از بررسی موارد فوق میتوانید در سالن انتظار حضور داشته و منتظر اعلام گیت خروجی پرواز خود باشید. توجه داشته باشید که شماره پرواز و ایرلاین را بهخاطر سپرده تا در صورت اعلام شماره گیت خروجی برای سوار شدن به هواپیما آماده شوید. صدای گوینده اطلاعات فرودگاه شمارهپروازها را به همراه شماره گیت خروجی اعلام میکند. در نتیجه گوشبهزنگ باشید که پرواز شما باید به کدام گیت خروجی مراجعه کند. پیشنهاد مجله پا به پا: با سیر تا پیاز فرودگاه امام خمینی ایران آشنا شوید پس از مراجعه به گیت خروجی کارت پرواز خود را به مأمور گیت تحویل بدهید. او کارت پرواز شما را جدا کرده و قسمت انتهایی آن را به شما بازمیگرداند. این قسمت از کارت پرواز را تا انتهای سفر و تحویل گرفتن بار نزد خود نگه دارید. پس از این کار میتوانید وارد هواپیما شوید. سوار شدن به هواپیما پس از خروج از آخرین گیت، به سمت هواپیما خواهید رفت. در فرودگاهها معمولاً کریدورهای متحرکی برای اتصال گیتهای خروجی به هواپیما وجود دارد و شما میتوانید با استفاده از آنها بدون ورود به محوطه باند فرودگاه وارد هواپیما شوید. البته در فرودگاههای کوچک ممکن است این امکان وجود نداشته باشد و برای سوار شدن به هواپیما مجبور به ورود به محوطه باند باشید. پس از رسیدن به هواپیما از پلههای آن بالا بروید، در ورودی هواپیما مهمانداران به مسافران خوش آمد میگویند و آنها را برای پیداکردن شماره صندلی خود راهنمایی میکنند. پس از پیداکردن صندلی میتوانید وسایل خود را در صندوقهای بالای هر صندلی گذاشته و روی صندلی بنشینید. پس از استقرار تمام مسافران، درهای هواپیما بسته میشود و مهمانداران شروع به توضیح اقدامات ایمنی پرواز میکنند. در هولدر جلوی صندلیها نیز کاتالوگی برای آموزش نکات ایمنی و همچنین کیسه تهوع قرار داده شده تا در صورت نیاز از آن استفاده شود. پس از روشن شدن چراغ بستن کمربند، کمربندهای ایمنی خود را بسته و به صندلی تکیه دهید و آرامش خود را حفظ کنید تا هواپیما از زمین بلند شود. در بلند شدن هواپیما ممکن است تکانهایی را احساس کرده و گوشهایتان بگیرد که این اتفاقات کاملاً طبیعی است. پس از ارتفاع گرفتن هواپیما چراغ کمربند خاموش شده و شما میتوانید کمربندهای ایمنی خود را باز کنید. رسیدن به فرودگاه مقصد پس از فرود هواپیما در فرودگاه مقصد هنوز کار شما تمام نشده است. برای خروج از هواپیما عجله نکنید. از هواپیما که پیاده میشوید وارد سالن فرودگاه خواهید شد. در این سالن ریلهای گردانی را میبینید که چمدان مسافران را حمل میکند. به دنبال ریلی که شماره پرواز شما روی آن درج شده بگردید تا بتوانید چمدانهای خود را بردارید. البته توجه داشته باشید که برای پیداکردن چمدان خود عجله نکرده و اجازه دهید تا تمام مسافران به وسایل خود دسترسی داشته باشند. پس از پیداکردن چمدان خود حتماً علاوه بر ظاهر، اطلاعات درج شده روی انتهای کارت پرواز خود را با برچسب روی چمدان تطبیق دهید تا مطمئن شوید که چمدان متعلق به خود شماست. پس از دریافت چمدان دیگر کاری در فرودگاه نخواهید داشت، دنبال تابلوی خروج بگردید و از فرودگاه خارج شوید. راهنمای سوار شدن به هواپیما در پروازهای خارجی سوار شدن به هواپیما در پروازهای خارجی شباهت بسیار زیادی به پروازهای داخلی دارد. با این تفاوت که برای سفرهای خارجی باید مدارک متفاوتی نیاز خواهید داشت. مدارک لازم برای پروازهای خارجی پاسپورت یا گذرنامه ویزا فیش پرداختی عوارض خروج از کشور حواله ارز مسافرتی (در صورت لزوم) بلیط هواپیما در پروازهای خارجی پس از ورود به فرودگاه و چک این اولیه، باید به سراغ گیتهای کنترل گذرنامه بروید. در این مرحله پاسپورت شما و عوارض خروج پرداختی بررسی شده و در صورت نبود مشکل، مهر خروج از کشور در پاسپورت شما درج میشود. بقیه مراحل سوار شدن به هواپیما از جمله ورود به سالن انتظار و گیت خروجی کاملاً مشابه پروازهای داخلی بوده و بدون شک میتوانید از پس آن بربیایید. پس از رسیدن به فرودگاه مقصد نیز باید به گیت کنترل ویزا بروید. اگر کشور مقصد نیازی به ویزای ورود نداشته باشد، پاسپورت شما بررسی شده و اجازه ورود به خاک کشور برای شما صادر میشود. اگر ورود به کشور مقصد نیاز به ویزا داشته باشد، علاوه بر گذرنامه، اعتبار ویزای شما نیز در این مرحله بررسی شده و پس از آن میتوانید وارد سالن فرودگاه شده و به سراغ چمدانهای خود بروید. آخرین نکات در سوار شدن هواپیما باتوجهبه حجم زیاد مسافران در فرودگاهها بهتر است تا قبل از رفتن به فرودگاه از تکمیل بودن مدارک خود اطمینان حاصل کرده و آنها را در جایی امن نگهداری کنید. در ضمن بهتر است ساعاتی قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شده تا بتوانید صفهای جلوی گیتها را بدون نگرانی پشت سر بگذارید. در نظر داشته باشید که بهخاطر سپردن اطلاعات ضروری پرواز مثل نام ایرلاین و شماره پرواز و بررسی تابلوهای راهنمای الکترونیکی نصب شده در فرودگاهها میتواند از سردرگمی شما جلوگیری کند. رزرو بلیط هواپیما یکی از کارهایی است که قبل از شروع سفر باید انجام دهید. حتماً بلیط هواپیما را از فروشندگان معتبر خریداری کرده تا در فرودگاه دچار مشکلات پیشبینینشده نشوید. یکی از معتبرترین مراکز فروش بلیط هواپیما، سایت پا به پا 24 است. با مراجعه به پا به پا 24 میتوانید با اطمینان خاطر برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل داخلی اقدام کنید. همچنین میتوانید با استفاده از شمارهتلفن 44035235-021 با کارشناسان پا به پا 24 ارتباط گرفته و از پشتیبانی بهره ببرید.