رزرو اقامتگاهای ایران در سایت پا به پا سفر در سالهای اخیر با افزایش گرایش به گردشگری پایدار و همچنین تمایل به داشتن سفرهایی ارزانتر، واژه اقامتگاه بومگردی در صنعت گردشگری بهکرات شنیده میشود. ما به طور معمول اقامتگاههای بومگردی را بهعنوان خانههایی میشناسیم که در مناطق نسبتا بکر و طبیعی باشند، اقامت خود را در آنجا مانند مردم بومی منطقه سپری کنیم و در نهایت نیز هزینه کمتری نسبت به اقامت در هتل پرداخت کنیم. این همان چیزی است که اکثر گردشگران درمورد اقامتگاههای بومگردی انتظار یا تصور دارند. اما یک اقامتگاه بومگردی دقیقا چه تعریف و چه ویژگیهایی دارد؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا با ویژگیهای این نوع اقامتگاه بیشتر آشنا شویم. رزرو اقامتگاه های بومگردی و کلبه چوبی در سایت پا به پا سفر بومگردی چیست و بوم گرد کیست؟ واژه بوم به «مسکن طبیعی» معنا شده است. بوم در نگاه کلی به فضایی طبیعی و کمتر دستخورده گفته میشود که تمام ساکنین آن، اعم از انسان و حیوان و گیاه به طبیعیترین شکل ممکن در آن زیست میکنند. بهاینترتیب، بومگردی بهنوعی سفر مسئولانه گفته میشود که فرد در آن تلاش میکند تا با ایجاد کمترین تغییر و آسیب وارد منطقهای بومی شود، مدتی را در آنجا سپری و سپس آنجا را ترک کند. در این سفر مسئولانه، مسافر که به او بومگرد گفته میشود موظف است که مراقب طبیعت باشد و به طبیعت منطقه آسیبی وارد نکند. افرق اقامتگاه بوومگردی وو اقامتگاه سنتی چیست اما موضوع بومگردی تنها بحث محیطزیست نیست، بلکه موضوع فرهنگ بومی نیز در آن نقش دارد. در یک سفر بومگردی، فرد بومگرد نهتنها باید در مقابل طبیعت منطقه رفتاری مسئولانه داشته باشد، بلکه به لحاظ فرهنگی نیز سفر او باید با ایجاد کمترین آسیب به فرهنگ مردم منطقه همراه باشد. در حقیقت بومگردی سفری است که در آن گردشگر بیش از آنکه از خود اثری در منطقه (مقصد) باقی بگذارد، بیشتر پذیرنده و تجربهگر باشد. اقامتگاه بومگردی چیست؟ بر اساس تعاریف گفته شده درمورد بوم، بومگردی و بومگرد حالا میتوانیم اقامتگاه بومگردی را تعریف کنیم. اقامتگاه بومگردی به خانهای در منطقهای طبیعی گفته میشود که بر اساس ضوابط مشخص محیطزیستی ساخته شده و بر اساس ضوابط محیطزیستی و گردشگری پایدار، اداره میشود و به مهمانان خدمترسانی میکند. رزرو کلبه های چوبی در ایران نوروز 1404 بنابراین در یک اقامتگاه بومگردی از فیزیک ساختمان تا کلیه فعالیتهایی که در آن انجام میشود همگی در یک راستا قرار دارند؛ حفاظت از محیطزیست، حفظ و سپس اشاعه فرهنگ بومی منطقه. برای آنکه در اقامتگاههای بومگردی این اهداف حاصل شود، نیاز است که اقامتگاه ویژگیهای بهخصوصی داشته باشد. بهعبارتدیگر میتوان گفت اقامتگاهی که این ویژگیهای خاص را داشته باشد، بهعنوان اقامتگاه بومگردی شناخته میشود. در ادامه با ویژگیهای اقامتگاه بومگردی آشنا میشویم. رزرو اققامتگاه سنتی در پا به پا سفر ویژگیهای اقامتگاه بومگردی چیست؟ آیا میتوان گفت هر خانهای که در دل جنگل، در کنار دریا یا در منطقهای کویری ساخته شده باشد، یک اقامتگاه بومگردی است؟ مسلما خیر. به اقامتگاهی بومگردی گفته میشود که این ویژگیها را داشته باشد. طراحی و معماری بنا بر اساس ویژگیهای بومی نخستین ویژگی که در بحث راهاندازی اقامتگاه بومگردی باید به آن توجه شود، طراحی و معماری ساختمان است. یک اقامتگاه بومگردی باید بر اساس مصالح و همچنین ساختار خانههای بومی همان منطقه ساخته شود. در مناطق جنگلی، کویری و ساحلی باید توجه داشت که خانههای بومی با استفاده از چه مصالح و چه سبکی ساخته میشوند. در موضوع استفاده از مصالح، بسیار مهم است که تاحدامکان مصالح بهجای آنکه از منطقه دیگری خریده و به آنجا آورده شوند، از همان منطقه تأمین شوند. همچنین در مورد استفاده از نیروهای انسانی نیز مهم است که از افراد بومی و محلی همان منطقه در انجام امور ساختوساز و تأمین مصالح استفاده شود. فراموش نکنیم که یکی از اهداف مهم بومگردی، ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی در روستاها و مناطق کمتر توسعهیافته است تا بهاینترتیب از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شود. چیدمان اقامتگاه بومگردی بر اساس فرهنگ بومی تمام طول سفر یک فرد بومگرد میتواند فرصتی برای آشنایی با فرهنگ بومی منطقه باشد؛ بنابراین یکی از مهمترین کارهایی که در اقامتگاههای بومگردی صورت میگیرد، استفاده از المانهای سنتی در طراحی فضا است. میتوان از هرآنچه که مربوط به فرهنگ و سنت مردم بومی منطقه است در بخشهای مختلف اقامتگاه استفاده کرد. فرق اقامتگاه بوگردی و کلبه چوبی پارچههای سوزندوزی، ظروف، فرش، پردهها، ادوات موسیقی، اشیا تزئینی و حتی گل و گیاهانی که در یک اقامتگاه بومگردی استفاده میشوند، همگی میتوانند الهام گرفته از فرهنگ بومی باشند. البته که استفاده از وسایل قدیمی و بهجامانده از گذشته ارزش بیشتری دارند و تأثیر بیشتری بر بیننده خواهند گذاشت؛ اما در صورت عدم دسترسی به این وسایل، میتوان آنها را به شکل تازه طراحی و در بخشهای مختلف اقامتگاه استفاده کرد. این یکی از بهترین و تأثیرگذارترین روشها برای انتقال عناصر فرهنگی به مهمانان و گردشگران است. میزبانی بر اساس سنت و فرهنگ بومی میزبانان یک اقامتگاه بومگردی نیز باید موارد خاصی را رعایت کنند تا به استانداردهای بومگردی نزدیک شوند. استفاده از لباسهای سنتی منطقه، حفظ گویش یا لهجه بومی، پذیرایی بر اساس سنت و فرهنگ و باورها، همگی میتوانند یک منبع ارزشمند برای انتقال عناصر فرهنگی باشند. سبک اقامتی که میزبان به مهمان در یک اقامتگاه بومگردی ارائه میدهد نیز باید بر اساس سنتهای بومی باشد. در این اقامتگاهها به طور معمول مهمانان روی زمین میخوابند، روی زمین غذا میخورند و بهطورکلی سبک زندگی ساده بومی را دنبال میکنند. طبخ غذاهای محلی بخش بسیار مهمی از بومگردی و مدیریت یک اقامتگاه بومگردی است. گردشگری غذا یکی از موردتوجهترین بخشهای گردشگری در جهان است. میزبانان اقامتگاه بومگردی باید با استفاده از مواد غذایی محلی و تاحدامکان ارگانیک، غذاهای بومی را برای مهمان خود طبخ کنند تا از این طریق نیز بخشی دیگر از فرهنگ بومی منطقه را به گردشگران انتقال دهند. مدیریت منابع و انرژی بر اساس ضوابط محیطزیستی موضوع مهم دیگر که در اقامتگاههای بومگردی باید به آن توجه شود، مدیریت منابع و انرژی است. بهطورکلی در یک اقامتگاه بومگردی باید تلاش شود تا در حد امکان از هدررفت انرژی جلوگیری شود و از سوی دیگر، تلاش شود تا در حد امکان انرژی پاک مورداستفاده قرار گیرد. در حال حاضر بسیاری از اقامتگاههای بومگردی در مناطقی که به نور آفتاب به میزان کافی دسترسی دارند، اقدام به استفاده از پنلهای خورشیدی میکنند. همچنین آب استفاده شده در این اقامتگاهها در بهترین حالت ممکن میتواند برای آبیاری باغچهها در اقامتگاه مورداستفاده قرار گیرد. موضوع تفکیک زباله، عدم استفاده از ظروف یکبارمصرف، بهحداقلرساندن تولید پسماند و زباله و همچنین استفاده از زباله (تبدیل آن به کمپوست) موضوعات مهم دیگری هستند که در بخش مدیریت منابع و انرژی اقامتگاههای بومگردی باید به آنها توجه شود. استفاده از راهنمایان محلی هر اقامتگاه بومگردی میتواند راهنمایان محلی داشته باشد که مهمانان خود را به گردش در منطقه ببرند و آنها را با عناصر مهم فرهنگی و طبیعی آنجا آشنا کنند. راهنمایان محلی افرادی هستند که به طور معمول در همان منطقه متولد و بزرگ شدهاند و بهاینترتیب اطلاعات و تجربههای کافی و ارزشمند از ویژگیهای طبیعی و فرهنگی آنجا دارند. بهاینترتیب راهنمایان محلی نیز با به اشتراک گذاشتن تجربههای خود با مهمانان نقش مهمی در انتقال ویژگیهای فرهنگی و محیطزیستی منطقه خود ایفا میکنند. فرق لیدر کارت دار در سفرهای طبیعتگردی نوروز 1404 هزینهها در اقامتگاه بومگردی نوروز 1404 بومگردی بهطورکلی باید یک سبک سفر ارزان باشد. بومگرد با اقامت در یک اقامتگاه بومگردی از انرژی و منابع کمتر و نسبتا ارزانتری استفاده میکند؛ بنابراین هزینههای کلی سفر او نیز کاهش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل اقامت در بومگردیها نسبت به هتلها و حتی برخی مسافرخانهها کمتر است. در بیشتر اقامتگاهها هزینه پرداخت شده برای یک شب، شامل استفاده از امکانات اقامتگاه و همچنین یک وعده غذا (صبحانه روز بعد) میشود. اما در این مورد هر اقامتگاه میتواند قوانین خود را داشته باشد. در یک اقامتگاه بومگردی چطور رفتار کنیم؟ ما نیز بهعنوان مهمان در طول اقامت خود در یک اقامتگاه بومگردی موظف هستیم مسئولانه رفتار کنیم و به مواردی توجه داشته باشیم که بهموجب آن در توسعه گردشگری پایدار که یکی از اهداف مهم بومگردی است، نقش خود را ایفا کرده باشیم. وظایف ما بهعنوان یک مهمان در اقامتگاه بومگردی چیست؟ احترام به قوانین و عرف اقامتگاه بومگردی احترام به فرهنگ جدیدی که با آن مواجه شدهایم استفاده درست از منابع انرژی (آب و برق) توجه به تفکیک زباله توجه به آموزههای فرهنگی که از سوی میزبان به ما ارائه میشود عدم آسیب به محیطزیست رعایت سکوت و آرامش رزرو بهترین اقامتگاههای بومگردی در سرتاسر کشور با پا به پا سفر موضوع اقامت در طول سفر یکی از مهمترین مواردی است که در هنگام برنامهریزی برای سفر با آن روبرو میشویم. همه ما میتوانیم انتخاب کنیم که در یک هتل یا مسافرخانه اقامت کنیم، از منابع انرژی به همان شکل همیشگی استفاده کنیم، به همان سبک همیشگی غذا بخوریم، بخوابیم و گردش و تفریح کنیم. اما اقامت در اقامتگاه بومگردی یک انتخاب هوشمندانه است که بدون شک با تجربههای ارزشمند و بازدهی بیشتری برایمان همراه خواهد بود. ما با انتخاب اقامتگاههای بومگردی نهتنها میتوانیم سفری متفاوت و پربار را تجربه کنیم، بلکه میتوانیم در توسعه گردشگری پایدار که یک هدف مهم و ارزشمند در صنعت گردشگری است، قدمی برداریم. اقامتگاه یا اقامت گاه نوروز 1404 برای یافتن بهترین اقامتگاههای بومگردی در گوشهگوشه ایران، سرویس رزرو اقامتگاههای اقتصادی پا به پا سفر در کنار شما است. این سرویس با معرفی و رزرو بهترین اقامتگاههای بومگردی ایران به شما کمک میکند سفری خاطرهانگیز و فراموشنشدنی را تجربه کنید.
دریافت مجوز آژانس مسافرتی مجوز بند الف و ب آژانس مسافرتی مجوز آژانس مسافرتی، به سه نوع بند (الف)، بند (ب) و بند (پ)، تقسیم می شوند، مجوزهای بند (الف) از سازمان هواپیمایی کشوری، آژانس بند (ب) از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آژانس بند (پ) از سازمان اوقاف و حج و زیارت، اخذ می شود. مدت اعتبار مجوز بند الف، 3 ماه، بند ب، 12 ماه و بند پ، یک سال خواهد بود. مشاوره و نحوه اخذ مجوز آژانس هواپیمایی آژانس های مسافرتی، یکی از واسطه های صنعت گردشگری، محسوب می شوند که خدمات تولید کنندگان این صنعت را ارائه می دهند. این مراکز، خدمات بسیاری همچون حمل و نقل، بسته های گردشگری، خدمات مربوط به اقامتگاه و بیمه را ارائه داده و اینگونه، نه تنها از طریق فروش خدمات مربوط به صنعت گردشگری، کسب درآمد قابل توجهی می کنند، بلکه موجب رشد این صنعت در کشور نیز خواهند بود. نحوه اخذ مجوز الف سازمان هواپپیمایی کشووری به دلیل مزایای فوق، امروزه، اشخاص بسیاری، برای تاسیس آژانس مسافرتی و دریافت مجوز آن، اقدام می کنند. اخذ مجوز آژانس مسافرتی نیز مانند انواع دیگر کسب و کار، از پروسه، شرایط تاسیس و مدارک خاصی برخوردار می باشد که برای متقاضیان دریافت این مجوز، لازم است، پیش از اقدام، از نکات و موارد لازم در این زمینه، مطلع شوند. در همین راستا، در این مقاله، قصد داریم، ابتدا شرایط تاسیس و دریافت مجوز آژانس مسافرتی را بررسی نموده و در ادامه، به بیان زمان صدور و مدت اعتبار این مجوز، مدارک لازم و نحوه اخذ آن پرداخته و در انتها توضیحات لازم در مورد مجوز فروش اینترنتی بلیط و تور را ارائه نماییم. نحوه اخذ مجوز بن ب سازمانن میراث فرهنگی وو گردشگری شرایط دریافت مجوز الف و ب آژانس مسافرتی آژانس مسافرتی، به طور کلی به سه نوع بند (الف)، بند (ب) و بند (پ)، تقسیم می شوند، این تقسیم بر اساس نهاد و سازمان اخذ مجوز می باشد. بدان معنا که آژانس های بند (الف) از سازمان هواپیمایی کشوری، کسب مجوز نموده، آژانس بند (ب) از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، و آژانس بند (پ) از سازمان اوقاف و حج و زیارت، مجوز خود را اخذ می کند. لازم به ذکر است، آژانس های مسافرتی می توانند، یک، دو یا هر سه مجوزهای فوق را جهت فعالیت در آن زمینه، اخذ نمایند. شرایط تاسیس دفتر خدمات مسافرت هوایی (بند الف) شرایط تاسیس دفتر خدمات مسافرت هوایی (بند الف)، شامل موارد زیر می باشد: داشتن تابعیت ایران احراز هویت شخص حقیقی متدین بودن به دین اسلام یا سایر ادیان رسمی کشور داشتن گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر داشتن گواهی عدم سوء پیشینه کیفری داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت از آن، برای مردان داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی نداشتن اشتغال دیگر که مانع فعالیت مزبور باشد. داشتن حداقل 30 سال سن داشتن حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط با فعالیت مسافرت هوایی و صلاحیت شغلی ارائه نام، نشان دفتر و آدرس وب سایت امکان صدور مجوز تاسیس و فعالیت دفتر، برای اتباع غیر ایرانی، فقط در قالب اشخاص حقوقی، میسر می باشد. لازم به ذکر است، سایت اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی ecunion.ir، با هدف صدور مجوز، برای کسب و کارهای مجازی و پیگیری شکایت از این کسب و کارها، راه اندازی شده است. شرایط تاسیس دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی در فضای حقیقی و مجازی (بند ب) شرایط تاسیس دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی، در فضای حقیقی و مجازی (بند ب)، شامل موارد زیر می باشد: احراز هویت متقاضی تابعیت ایران یا دارا بودن مجوز اشتغال اتباع خارجی متدین بودن به دین اسلام یا سایر ادیان رسمی کشور انجام خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم برای آقایان داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارائه اسناد مالکیت یا اجاره نامه محلی، برای دفتر کار با مساحت حداقل 40 متر، با کاربری تجاری، اداری یا گردشگری کارت راهنمای گردشگری یا کارت تور لیدری، مجوز فعالیت همراهی با مسافران، در قالب تورهای گردشگری بوده که از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، صادر می گردد و نحوه دریافت و تمدید آن نیز از طریق سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گشت(سادرا) می باشد. داشتن حداقل 25 سال سن داشتن حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط با فعالیت مرتبط و صلاحیت شغلی عدم سوء پیشینه عدم اعتیاد درج فعالیت خدمات سیاحتی و جهانگردی، در فضای حقیقی و مجازی، در اساسنامه مشخص بودن نام و نشان دفتر تکمیل فرم اطلاعات مدیرعامل شخص حقوقی و مدیرفنی سپردن تضمین بانکی به مبلغ 500 میلیون ریال به عنوان تضمین حسن انجام کار نحوه اخذ مجوز بن پ سازمان حج زیارت سایت صدور مجوز های وزارت کار، سایتی است که در آن، در مورد شرایط و نحوه دریافت مجوزهای صادره، توسط معاونت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی، سازمان بهزیستی و سازمان فنی و حرفه ای کشور، اطلاع رسانی شده است. نحوه اخذ مجوز بند پ زیارتی شرایط تاسیس مرکز فعالیت خدمات زیارتی (بند پ) شرایط تاسیس مرکز فعالیت خدمات زیارتی (بند پ)، شامل موارد زیر می باشد: درج فعالیت در زمینه ثبت نام، تنظیم و انجام مسافرت های زیارتی به داخل و خارج از کشور، ذخیره مکان و هرگونه خدمات زیارتی، با رعایت قوانین و مقررات سازمان حج و زیارت، در موضوع فعالیت و اساسنامه شرکت نداشتن سمت مدیرعامل، عضو هیات مدیره، مدیر دفتر یا مدیر فنی در دفتر زیارتی دیگری متدین بودن به دین اسلام یا سایر ادیان رسمی کشور داشتن حداقل 25 سال سن داشتن حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط با فعالیت زیارتی و صلاحیت شغلی معرفی مدیر فنی زیارتی، برابر آیین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات زیارتی داشتن محل فعالیت دفتر زیارتی، با مساحت حداقل 40 متر مربع و دارای کاربری تجاری یا اداری عدم استفاده از نام و نشان غیر متعارف با فعالیت دفاتر خدمات زیارتی، برای دفتر الزام به درج خدمات زیارتی، در عنوان شرکت یا دفتر ارائه گواهی قبولی زبان عربی یا یکی از زبان های بین المللی، از مراکز آموزشی معتبر و یا مراکز آموزشی مورد تایید سازمان حج و زیارت تاییدیه اماکن از پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و پلیس نظارت بر اماکن عمومی گواهی عدم بدهی قطعی مالیاتی، از سازمان امور مالیاتی کشور گواهی عدم اعتیاد گواهی عدم سوء پیشینه کیفری تاییدیه حراست، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان حج و زیارت هم اکنون، اخذ و صدور تمامی مجوزهای راه اندازی کسب و کار، مانند آژانس مسافرتی، از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور، انجام می پذیرد. این سامانه، شرایطی را فراهم آورده تا متقاضیان بتوانند با مراجعه به این سایت، با تمامی موارد مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار خود، آشنا شوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله زیر را مطالعه نمایید. حتما بخوانید: درگاه ملی مجوزهای کشور سام g4b.ir زمان صدور و مدت اعتبار مجوز آژانس مسافرتی در بخش قبل، شرایط تاسیس آژانس مسافرتی را بررسی نمودیم. در این بخش، زمان صدور و مدت اعتبار مجوز آژانس مسافرتی را بررسی خواهیم نمود. زمان لازم برای صدور مجوز تاسیس دفتر خدمات مسافرت هوایی یا (بند الف)، از زمان تکمیل مدارک آن، 30 روز کاری بوده و مدت اعتبار آن، 3 ماه می باشد. دریافت مجوز تور گردشگری، از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک سما، انجام می گیرد. شرایط تاسیس مرکز فوق، شامل داشتن تابعیت ایرانی، تسلیم تضمین مناسب و عدم سوء پیشینه کیفری بوده و مدارک لازم برای این امر، شامل ارائه سوابق فعالیت در زمینه تور گردانی و گردشگری و استعلام از حراست می باشد. زمان لازم برای صدور مجوز دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی، در فضای حقیقی و مجازی یا همان (بند ب) نیز از زمان تکمیل مدارک آن، 7 روز کاری بوده و مدت اعتبار آن، 12 ماه می باشد و در نهایت، زمان لازم برای صدور مجوز فعالیت خدمات زیارتی، از زمان تکمیل مدارک آن، 120 روز کاری بوده و مدت اعتبار آن، 1 سال است. بیشتر بخوانید: خرید بیمه مسافرتی نجوه اخذ مجوز گردشگری سلامت سازمانن میراث فرهنگی و گردشگری ا مدارک لازم برای دریافت مجوز آژانس مسافرتی در بخش های قبل، شرایط تاسیس، زمان صدور و مدت اعتبار مجوزهای بند الف، ب و پ آژانس های مسافرتی را بیان نمودیم. از آنجا که اثبات دارا بودن شرایط فوق، مستلزم ارائه مدارک مربوط به آن می باشد، در این بخش، مدارک لازم برای دریافت مجوز آژانس مسافرتی را بررسی خواهیم نمود. مدارک لازم برای دریافت مجوز تاسیس دفتر خدمات مسافرت هوایی (بند الف) مدارک لازم برای دریافت مجوز تاسیس دفتر خدمات مسافرت هوایی (بند الف)، شامل موارد زیر می باشد: تصویر کارت ملی و تمام صفحات شناسنامه مدیر عامل تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان تصویر آخرین مدرک تحصیلی تصویر گواهی عدم سوء پیشینه کیفری تصویر گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر گواهی تعیین صلاحیت عمومی و شخصی نحوه دریافت مجوز هتل و مهمان پذیر، از طریق درگاه ملی مجوزهای کسب و کار و با انتخاب گزینه صدور مجوز بوده و ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری مدیر، اسناد مربوط به مالکیت زمین یا اجاره نامه و پرداخت هزینه ابطال تمبر مالیاتی، نیز از مهم ترین شرایط تاسیس و مدارک لازم برای دریافت این مجوز می باشد. مدارک لازم برای دریافت مجوز دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی در فضای حقیقی و مجازی (بند ب) مدارک لازم برای دریافت مجوز دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی، در فضای حقیقی و مجازی (بند ب)، شامل موارد زیر می باشد: کارت نظام وظیفه یا معافیت برای مردان مدرک تحصیلی کارشناسی شخص حقیقی و مدیرفنی تصویر سند مالکیت یا اجاره نامه محل تکمیل فرم عدم اشتغال، برای شخص حقیقی و مدیرفنی گواهی عدم سوء پیشینه، برای شخص حقیقی و مدیرفنی گواهی عدم اعتیاد، برای شخص حقیقی و مدیرفنی تصویر اساسنامه، آگهی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت، برای اشخاص حقوقی فرم تکمیل شده اطلاعات مدیرعامل شخص حقوقی و مدیرفنی ضمانت بانکی نحوه اخذ مجوز کارگو بار هوایی برای اخذ مجوز آژانس مسافرتی، به عنوان شخص حقوقی، می بایست به ثبت شرکت، اقدام نمود. ثبت شرکت، به انجام روال قانونی ثبت، در مرجع ثبت شرکت ها، از سوی موسسین و تشکیل دهندگان شرکت، گفته می شود. مدارک لازم برای دریافت مجوز فعالیت خدمات زیارتی (بند پ) مدارک لازم برای دریافت مجوز فعالیت خدمات زیارتی (بند پ)، شامل موارد زیر می باشد: تصویر کارت نظام وظیفه یا معافیت ویژه آقایان تصویر مدرک تحصیلی تصویر مدارک ایثارگری یا وابسته سند مالکیت یا اجاره نامه تصویر آگهی تاسیس، اساسنامه شرکت و تغییرات آن تعهدنامه عدم اشتغال ارائه سند مالکیت یا اجاره نامه، با کدرهگیری آگهی روزنامه رسمی موید انطباق محل فعالیت با نشانی مکان دفتر، برای اشخاص حقوقی نمونه سربرگ نامه های دفتر، با ذکر نام، نشانی ، شماره تلفن و نمابر و عنوان فعالیت زیارتی سوابق زیارتی متقاضی، بر اساس سوابق ثبتی، در سامانه جامع کارگزاران زیارتی آدرس دقیق شرکت، به همراه کدپستی، شماره تلفن، پست الکترونیکی و دورنگار، جهت انجام مکاتبات گواهی قبولی زبان عربی یا یکی از زبانهای بینالمللی، از مراکز آموزشی معتبر ارائه سفته یا ضمانت نامه بانکی، برابر آیین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات زیارتی ارائه تضمین حسن انجام کار آدرس محل سکونت تاییدیه اماکن از پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و پلیس نظارت بر اماکن عمومی گواهی عدم بدهی قطعی، از سازمان امور مالیاتی کشور گواهی عدم اعتیاد گواهی عدم سوء پیشینه مسئول شبکه سامانه جامع خدمات اشتغال کشور samka.mcls.gov.ir، با هدف ارائه خدمات الکترونیکی، در زمینه اشتغال، ایجاد شده است. از جمله امکانات این سامانه، اخذ تسهیلات و جست و جوی شغل و کاریابی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، مقاله زیر را مطالعه نمایید. بیشتر بخوانید: سامانه جامع خدمات اشتغال کشور samka.mcls.gov.ir نحوه دریافت مجوز آژانس مسافرتی از سایت درگاه ملی مجوز ها هم اکنون، درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، تنها مرجعی می باشد که می توان، اطلاعات و آگاهی لازم را در مورد تمامی کسب و کارهای موجود در کشور، زمان صدور، مدت زمان اعتبار مجوز، هزینه لازم برای دریافت مجوز، مدارک، شرایط، مجوزهای پیش نیاز و استعلامات لازم کسب نمود. این سامانه، با شفاف سازی مسیر دریافت مجوز تمامی کسب و کارها، در جهت تسهیل صدور جواز تاسيس بر آمده است. دریافت جواز کسب نانوایی از طریق سایت ایرانیان اصناف و با دارا بودن شرایط تاسیس از جمله آقابودن، داشتن حداقل 25 سال سن، دارا بودن تابعیت ایران، عدم سوء پیشنه کیفری و اعتیاد به مواد مخدر امکان پذیر بوده؛ مدارک لازم برای این امر نیز شامل گواهی سلامت، گواهی صلاحيت فنی در حوزه نانوايی و فیش پرداخت بانکی می باشد. برای دریافت مجوز آژانس مسافرتی، از طریق درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، به آدرس اینترنتی g4b.ir، مراجعه نمایید. پس از ورود به سایت، بخش خدمات را انتخاب کنید. نحوه دریافت مجوز الف ب پ گردشگری سلامت کارگو آژانس مسافرتی در مرحله بعد از مراحل نحوه دریافت مجوز آژانس مسافرتی نیز می بایست، از بخش خدمات، روی شاخه گردشگری، کلیک نمایید. شرایط تاسیس و اخذ مجوز آژانس مسافرتی در این مرحله از نحوه دریافت مجوز آژانس مسافرتی، در شاخه گردشگری، زیر شاخه آژانس مسافرتی را انتخاب کنید. شرایط دریافت پروانه کسب آژانس مسافرتی سایت ایران اصناف، سایت ثبت نام پروانه کسب و دریافت جواز اینترنتی می باشد. برای ثبت نام پروانه کسب، باید ابتدا به درگاه ملی مجوزهای کشور، مراجعه نموده و پس از اخذ کد پیگیری، به سامانه ایران اصناف، رفته و با وارد کردن کد اخذ شده، ثبت نام را انجام داد. در مرحله بعد از نحوه دریافت مجوز آژانس مسافرتی، زیر شاخه های آژانس مسافرتی، مشاهده خواهد شد. لازم است، در صفحه پیش رو، کسب و کار مد نظر خود را انتخاب نمایید. نحوه تاسیس مجوز بند الف آژانس مسافرتی ما در این مرحله از مراحل نحوه دریافت مجوز آژانس مسافرتی، اخذ مجوز آژانس بند الف را آموزش خواهیم داد. بدین منظور، روی صدور مجوز، کلیک نمایید. در گام بعد از نحوه دریافت مجوز آژانس مسافرتی، لازم است، مشخص نمایید به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی، قصد دریافت مجوز را دارید. شرایط و نحوه تاسیس آژانس مسافرتی در این مرحله از مراحل نحوه دریافت مجوز آژانس مسافرتی، وارد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خواهید شد که لازم است، در این سامانه، احراز هویت نمایید. در مرحله بعد از نحوه دریافت مجوز آژانس مسافرتی، مجددا بر روی صدور مجوز، کلیک نمایید و در انتهای صفحه نیز درخواست صدور مجوز را انتخاب کنید. سامانه جستجوی شغل shoghl.mcls.gov.ir، با هدف کاهش هزینه های جستجوی شغل، بهبود و انسجام در عملکرد کاریابی ها و در نهایت افزایش اشتغال، راه اندازی شده است. پس از کلیک روی گزینه درخواست صدور مجوز، صفحه زیر شامل نام کاربری و گذرواژه شما، نمایش داده خواهد شد. شرایط تاسیس مجوز بند الف سازمان هواپیمایی کشوری همانطور که در بخش های قبلی بیان نمودیم، مجوز آژانس مسافرتی نوع الف از سازمان هواپیمایی کشور، اخذ می شود؛ فلذا در این مرحله از مراحل نحوه دریافت مجوز آژانس مسافرتی، وارد سامانه سازمان هواپیمایی کشور خواهید شد که لازم است، نام کاربری و رمز عبور اخذ شده در مرحله قبل را وارد نمایید. در گام بعدی از نحوه دریافت مجوز آژانس مسافرتی، وارد کارتابل شخصی خود خواهید شد، در این صفحه، درخواست شده از سازمان هواپیمایی کشور، نمایش داده خواهد شد. در کارتابل می توانید، فرایند و آخرین تغییرات اخذ مجوز آژانس مسافرتی را مشاهده نمایید. سامانه صدور جواز تاسیس stsm.ir، تحت نظر وزارت معدن، صنعت و تجارت فعالیت می کند. برای درخواست و پیگیری جواز تاسیس در این سامانه، می بایست، بر روی گزینه بهین یاب کلیک کرده و در مرحله بعد، از طریق بخش های صدور جواز تاسیس صنعتی و یا اعلام پیشرفت پروژه ها اقدام نمود. بیشتر بخوانید: سامانه صدور جواز تاسیس stsm.ir نحوه اخذ مجوز فروش اینترنتی بلیط و تور از دیگر مجوزهای قابل اخذ از زیر شاخه آژانس مسافرتی، مجوز فروش اینترنتی بلیط و تور می باشد. با کلیک روی این بخش، می توانید شرایط تاسیس، مدارک، زمان صدور و مدت اعتبار این مجوز را مشاهده نمایید. زمان لازم برای صدور این مجوز از زمان تکمیل مدارک آن 7 روز کاری بوده و و مدت اعتبار آن 12 ماه خواهد بود. شرایط تاسیس واخذ مجوز فروش اینترنتی بلیط و تور شرایط تاسیس مرکز فروش اینترنتی بلیط و تور، شامل موارد زیر می باشد: داشتن تابعیت ایرانی احراز هویت شخص متقاضی داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت برای آقایان درج موضوع مجوز در اساسنامه شرکت داشتن سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی دفتر کار با اقامتگاه قانونی متقاضی معرفی آدرس دقیق مکان فعالیت یا ارائه خدمات و شماره تماس ارائه تضمین بانکی ارائه تعهدنامه رسمی بابت حسن انجام کار تهیه خلاصه برنامه اجرایی طرح پیشنهادی ارائه نشان تجاری در صورت وجود ارائه نام پایگاه اینترنتی و مدارک ثبتی آن در خصوص کسب و کارهای مجازی سامانه جامع ثبت شرکت ها به آدرس irsherkat.ssaa.ir ، امکانات متعددی را در رابطه با شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری از جمله تاسیس و ثبت شخصیت حقوقی، در اختیار متقاضیان قرار می دهد. مدارک لازم برای دریافت مجوز فروش اینترنتی بلیط و تور مدارک لازم برای دریافت مجوز فروش اینترنتی بلیط و تور، شامل موارد زیر می باشد: کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم یا پزشکی با گواهی اشتغال به تحصیل سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی دفتر کار با اقامتگاه قانونی متقاضی ضمانت نامه بانکی حسن انجام کار، به مبلغ پانصد میلیون ریال تعهد نامه رسمی بابت حسن انجام کار خلاصه طرح اجرایی نشان تجاری در صورت وجود نام پایگاه اینترنتی و مدارک ثبتی آن، در خصوص کسب و کارهای مجازی تاسیس شرکت، به منظور راه اندازی آژانس مسافرتی، به صورت اینترنتی، از طریق سایت جامع ثبت شرکت ها یا به صورت حضوری و با مراجعه به اداره ثبت شرکت ها، امکان پذیر می باشد. مراحل و شرایط تشکیل شرکت سهامی، تنظیم شرکت نامه، اساس نامه و تادیه تمام سرمایه شرکت است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله زیر را مطالعه نمایید. در ادامه بخوانید: تاسیس شرکت برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مجوز آژانس مسافرتی در کانال حقوق تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مجوز آژانس مسافرتی پاسخ دهند. سوالات متداول 1- مجوز آژانس مسافرتی چند نوع می باشد؟ مجوز آژانس مسافرتی به سه نوع بند الف بند ب و بند پ تقسیم می شوند برای کسب اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید. 2- مدت اعتبار مجوز آژانس مسافرتی چقدر می باشد؟ مدت اعتبار مجوز بند الف 3 ماه بند ب 12 ماه و بند پ یک سال خواهد بود برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید. 3- مدارک لازم برای دریافت مجوز آژانس مسافرتی چیست؟ مدارک لازم برای دریافت مجوز آژانس مسافرتی شامل گواهی عدم سوء پیشینه و اعتیاد می باشد برای دریافت جزئیات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر از استعلام تمامی مجوزهای آژانس های مسافرتی به نوار اصلی همین سایت تشریف ببرید و در منوی آژانس ما... لیست تمامی مجوزهای صادر شده را با جزییات مشاهده فرمایید مشاوره و نحوه اخذ مجوز های آژانس های هواپیمایی